مجتمعمقالات الرأي

معاذ النجار يكتب : “عزوة وسند” شعار أبناء عزبة خيزة

“عزوة وسند لبعض” شعار رفعه أبناء عزبة خيزة التي تقع في امبابة بمحافظة الجيزة ، والتي على بعد خطوات من كوبري أحمد عرابي ومنطقة المهندسين ، فمنذ دخولك على هذا الجروب تشعر بأنك وسط أهلك ولا تشعر بالغربة مطلقا ، فكل شخص لا يدخر جهدا لمساعدة أي أحد يطلب المساعدة .

جروب أبناء عزبة خيزة يعتبر حلقة الوصل بين أهل المنطقة ، فتجد على هذا الجروب أي خبر يخص المنطقة بشكل سريع ، وكأنك أمام صحيفة إخبارية كبيرة لها مراسلين في جميع أنحاء المنطقة .

الكل مسئول في هذا الجروب ، وكم من الخدمات التي قُدمت ، والمشاكل التي تم حلها بعد رفعها على هذا الجروب ، فكل ما عليك هو ان تكتب مشكلتك وكل من في الجروب لإيجاد حلها ، ويصل الأمر للإتصال بالمسئولين الى أن يتم حل هذه المشكلة .

والمشاركة في المناسبات الإجتماعي ليست على مواقع التواصل فقط ، بل تجد أنه إذا كان هناك فرح عند أحد شاركهم الجميع بالفرح ، وأيضا إذا كان هناك حالة وفاة سارع الجميع للمشاركة في واجب العزاء ، كما يتجمع اهل المنطقة في يوم من أيام شهر رمضان المبارك ويفطر الجميع في شارع من شوارع المنطقة في حالة تسودها الحب والمودة .

وأكد الأستاذ “إسلام فايد” مؤسس الجروب :  أن الهدف من إنشائه هو التواصل مع جميع أفراد المنطقة ، وأيضا طرح المشكلة التى تواجه أي فرد للعمل على حلها بشكل سريع ، وأيضا معرفة رموز المنطقة الذين تركوا أثرا طيبا بعد رحيلهم .

وقدم جروب ” أبناء عزبة خيزة ” العديد من المساعدات لأهالي المنطقة أبرزها : تجهيز وجبات لإطعام بعض الأسر الفقيرة في المنطقة وشارك فيها الشيف “صدفة” والتي تعتبر من سكان المنطقة ، وأيضا تجهيز بعض العرائس وشراء بعض المستلزمات التي تنقصها ، حل بعض المشاكل التي تهم المواطنين .

في النهاية نأمل أن يكون هناك العديد من هذه الجروبات التي تسعد لخدمة أهالي المنطقة ، وتعمل على حل جميع مشاكلهم ، وتشعرك أن هناك أشخاص يعملون على قضاء حوائج الناس دون أي مقابل ، وأن الخير والأمانة التي نفتقدها في هذا الزمن ، لا زال هناك أناس يتحلون بهذه الصفات .. فشكرا أبناء عزبة خيرة .

الوسوم

مقالات ذات صلة

‫183 تعليقات

  1. Can I simply just say what a comfort to uncover an individual who really understands what they’re discussing on the internet. You actually understand how to bring an issue to light and make it important. More and more people have to read this and understand this side of the story. I was surprised that you’re not more popular since you certainly have the gift.

  2. I must thank you for the efforts you’ve put in penning this website. I’m hoping to check out the same high-grade blog posts by you in the future as well. In truth, your creative writing abilities has motivated me to get my own site now 😉

  3. Next time I read a blog, I hope that it does not fail me as much as this one. I mean, Yes, it was my choice to read, however I truly believed you’d have something helpful to say. All I hear is a bunch of whining about something that you could fix if you weren’t too busy looking for attention.

  4. I must thank you for the efforts you have put in penning this website. I really hope to check out the same high-grade blog posts by you in the future as well. In truth, your creative writing abilities has encouraged me to get my own, personal website now 😉

  5. Right here is the perfect website for anyone who would like to understand this topic. You realize so much its almost hard to argue with you (not that I personally would want to…HaHa). You definitely put a brand new spin on a subject that has been written about for many years. Great stuff, just wonderful.

  6. I’m very pleased to find this page. I want to to thank you for your time due to this fantastic read!! I definitely really liked every part of it and i also have you saved to fav to see new information on your blog.

  7. Having read this I believed it was extremely enlightening. I appreciate you finding the time and energy to put this content together. I once again find myself personally spending a significant amount of time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

  8. You are so interesting! I do not think I’ve truly read something like this before. So good to discover another person with a few genuine thoughts on this subject. Really.. thanks for starting this up. This site is something that is required on the web, someone with some originality.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق